Small Group Trainingen

Elke Small Group Training wordt op maat gemaakt. Dit houdt in dat iedere training zijn concept behoudt, maar inhoudelijk geen enkele training hetzelfde is. Op deze manier waarborgen we de differentiatie binnen de trainingen en blijf je gemotiveerd door varia oefeningen. Omdat elke sporter zich bevindt op zijn of haar eigen niveau passen we deze lessen per persoon aan waar nodig zodat eenieder uitgedaagd blijft en op een verantwoorde manier traint.
Door het samen trainen en de support van medesporters heeft The Fitness Studio een gezellige en fijne community gecreëerd, waarin jij je snel thuis zult voelen!

TFS Power

Tijdens de Power lessen wordt er vooral gefocust op het sterker maken van het lichaam en het bouwen van spiermassa. De combinatie van deze twee elementen vindt zijn oorsprong in het Powerliften en Bodybuilding. In deze lessen focussen we vooral om de drie grote lifts namelijk de Squat, Bench Press en Deadlift. Daarnaast worden deze aangevuld met andere oefeningen waardoor je sterker wordt op deze drie lifts en over het hele lichaam meer spiermassa bouwt. Tijdens de Power wordt vooral gebruikt gemaakt van barbells, dumbbells en kettlebells en eigen lichaamsgewicht.

TFS Strength & Conditioning

Strength & Conditioning maakt gebruik van een brede selectie aan oefeningen die bijdragen aan het ontwikkelen van kracht, stabiliteit, explosiviteit, mobiliteit, uithoudingsvermogen en conditie. Er wordt dus niet op één uitkomst gefocust maar op verschillende onderdelen. In deze trainingen kijken we verder dan de Squat, Bench Press en Deadlift om zo tot een algeheel beter atletisch vermogen te komen in sport en/of het dagelijks leven. Materialen die veel gebruikt zullen worden zijn bijvoorbeeld: barbells, dumbbells, kettlebells, medicijn ballen, ringen, plyoboxen, zandzakken, eigen lichaamsgewicht en de cardio apparaten.

TFS Athletics

Bij Athletics train je vooral op een hoge hartslag doordat je tussen de oefeningen door weinig tot geen rust hebt. In deze les train je vooral je kracht uithoudingsvermogen en je conditie. Doordat de lessen kort zijn is het belangrijk om zo intensief mogelijk te trainen. De juiste verhouding van werken en rust zorgt er voor dat je toch keer op keer het maximale kan blijven geven en je zowel je aerobe als anaerobe systeem traint. Tijdens de Athletics wordt vooral gebruikt gemaakt van het eigen lichaamsgewicht, kettlebells, slamballs en de cardio apparaten.

TFS Outdoor

Bij TFS Outdoor is een Strenght & Conditioning training in de buitenlucht. De trainers nemen losse attributen mee naar buiten, waarbij kracht en cardio elkaar afwisselen.

TFS Boks & Fitness

Bij deze conditionele training wordt er gebruik gemaakt van de boks- en stootzakken. Hierbij worden slag en stoot technieken afgewisseld met fitness oefeningen.

TFS Zaktraining

Een conditionele les op de zak gegeven door professionele kickboksers. Zaktraining is een training waarbij techniek en conditie gecombineerd worden. Trappen en stoten tegen de bokszakken staan centraal in deze les. De trainer let hierbij op jouw techniek, waardoor jij op een verantwoorde manier leert boksen. Het is een uitstekende training om je conditie te verbeteren/op peil te houden.

Boks Techniek Training

Hier leer je de fundamentele basis met betrekking tot houding en techniek om je klaar te stomen voor de reguliere Boks- en Zaktrainingen.

Tijdens deze techniek training focussen we op voetenwerk (beweging en balans) en de verschillende boks stoten.

Zorg dat je goed zittende bokshandschoenen hebt of aanschaft, tevens raden wij boksbandages aan.

We adviseren ook andere Small Group Trainingen te volgen naast het boksen. Alles bij boksen draait om kracht- en uithoudingsvermogen. Daarom is het goed dit specifiek extra te trainen. Analyseer waar je behoefte aan hebt of overleg dit met een van de coaches.

Boks Techniek Training

TFS Basics

De Basics lessen zijn bedoeld om echt goed op techniek te focussen en de basisbewegingen goed aan te leren. Dit doen we vooral in een circuit. Zo herhaal je de bewegingen vaak om ze goed onder de knie te krijgen. Tijdens deze lessen wordt er dan ook scherp op je techniek gelet. Dit is dan ook een ideale les als je met vragen zit over bepaalde bewegingen waarbij je wat extra aandacht wilt. Buiten de technische aandacht kan je deze training ook als hersteltraining gebruiken. Ben je niet helemaal fit, moe, kom je terug van een blessure of wil je herstellen van een zware training? Dan is deze les ook ideaal om mee te pakken! Tijdens Basics wordt vooral gebruik gemaakt van kettlebells, dumbbells, barbells, plyboxen, eigen lichaamsgewicht en de cardio apparaten.

Power Yoga

Dit is een krachtige vorm van Yoga en is gebaseerd op Ashtanga Yoga. Het kenmerkt zich door een dynamische flow van bewegingen met soepele overgangen van staande, zittende en liggende houdingen met een hoge intensiteit, concentratie, focus en ademtechniek. Power Yoga richt zich meer op de spieren, het verlengen hiervan en het versterken hiervan.

Yoga Flow

Bij deze vorm van yoga gaat het om je eigen lichaam voelen, de aandacht richten op jezelf en je gedachtestroom tot rust brengen. Omdat de aandacht uitgaat naar de vloeiende bewegingen, stopt het denken bijna automatisch en kom je meer in het moment. Je raakt als het ware in een flow waarbij je volledig opgaat in de bewegingen en alles om je heen even vergeet. Door diep te blijven ademen kun je spanningen in je lichaam weg laten vloeien.

Yin Yoga

Hierbij wordt de aandacht veel meer gericht op het bindweefsel. Wanneer we lichamelijke klachten hebben of ouder worden kan dit bindweefsel stugger worden, uitdrogen waardoor het minder flexibel en soepel is. Yin Yoga is een vorm waarbij iedere houding 2-4 minuten aangehouden wordt, zodat het bindweefsel langzaam wordt opgerekt en beter gehydrateerd wordt. Tevens ontspannen de spieren hiervan.

Instagram

Start met Personal Project in januariStart met Personal Project in januariStart met Personal Project in januariStart met Personal Project in januariStart met Personal Project in januariStart met Personal Project in januariStart met Personal Project in januariStart met Personal Project in januariStart met Personal Project in januariStart met Personal Project in januariStart met Personal Project in januariStart met Personal Project in januariStart met Personal Project in januariStart met Personal Project in januariStart met Personal Project in januariStart met Personal Project in januariStart met Personal Project in januariStart met Personal Project in januari